Pagina's

15.6.07

Storm

Gisteravond woei het al meer dan stevig, maar om drie werd ik wakker van de gierende wind en de heftige bewegingen die de boot maakte. Een NW-storm minstens 8 Bft geselde de haven en golven liepen stuk op de rotsen. De nachtwacht fietste in het heldere ochtendlicht over de steigers om te controleren of alles nog in orde was. Ik ging ook maar eens buiten kijken of Sielesâlt nog goed aan de lijnen lag. De spring is wat ielig zodat ik er een steviger lijn bij zette. Snel weer naar binnen. Door het raam zag ik de wacht worstelen met een schip waarvan de boeg tegen de steiger botste. Hij redde het niet alleen. Samen uit alle macht staan trekken en duwen, de wind heeft dan een enorme kracht, om de lijn zo strak te krijgen dat de kant niet geraakt werd. Wat zit er dan een rek in zo'n lijn! Bij het schip naast mij dezelfde procedure ook die was bezig om de steigerplanken te ruïneren. Het duurde lang voor ik weer in slaap viel.

Nu is de wind afgenomen tot een 6 Bft. maar ik blijf vandaag nog maar liggen. Wat fietsen, boodschappen doen, oliefilter halen en naar de film. Vandaag draait Edith Piaf.